Moikka! Yks tosi söpö surusilmä; SUSIKAIRAN REMU haastoi minut kertomaan itsestäni. Well, well- tässäpä tätä tekstiä sitten tulee:

1. Olen rodultani Griffon Petit Brabancon, ja tähän mennessä tasan yksi vieras vastaantulija on tiennyt rotuni. Ikää minulla on sentään kesällä jo 2 vee, eli on noita vastaantulijoita riittänyt. Mä oon aika pieni jonkun mielestä, mut pippurinen. Ja ehdottomasti halauksen kestävä.

2. Olen mamman koira. Siltä saa parhaat namit ja sen ruuanki, ni parempi pysytellä väleissä. Ei se Esikoinenkaan huono oo, sen lenkki seuraa kovasti välillä oikein kaipaan. Ja kyl mä aika surkeena oon, sillon ku noi riiviöt eli apina-lauma ei oo kuvioissa. Ovat vaikka viikonloppua viettämässä muualla. Ja mä muuten osaan näyttää TOOOSI surulliselta sillon ku mul on huono päivä. Mut toisaalta mun mieliala vaihtuu ihan sadasosa sekunnissa.. mun päivä on helposti pelastettu. Kaikki korjaantuu ku saa huomioo, huomioo ja vähä viel huomioo.

3. Mun lemppari nukkuma paikka on ehdottomasti Mamman sänky. (ja yleensä viel mamman jalkojen välissä) Nyt ku ne kissatkaa ei oo tääl pörräämässä, ni sinne mahtuuki oikeen hyvin..Ei tarvi Mammaa häätää muualle nukkumaan. Ja ku tääl on aika viilee koisaa, ni kaivaudun usein ihan kunnolla sinne untuvien alle nukkumaan. Se untuva peitto onki toosi lämmin. Ja ihana. Tykkään lämpimästä, mut saunaan en kyl mee. Kerran kävin ja ihan piisas se reissu mulle.
4. Mä tuun ihan hulluks jos joku on syöny nakkeja. Mä en oo yleensä mikään dyykkari, mut jos nakkipaketin haisut piinaa, ni roskis saa meinaa aika kovaa kyytiä. Ainoo vaa, et emäntä ei siit kauheesti dikkaa ja se on alkanu kuskaa ne kääreet samantien pihalle. Kurjaa tollanen.

5. Mä en turhia räksytä. Tai hauku. Mut ku meil ei oo ovikelloo, ni mä oon sit se ovikello. Pitäähän tän porukan havaita jos ovella on joku. Tääl on joskus aika kova meno, ja ne ei kuule jos mä en ilmota.. Et sen mä osaan. Se on mun jobi.

6. Mä kävin keran yhes näyttelyssä. Siel oli ihan kivaa. Ne tyypit siel katto niinku mua ja mä olin vähä äimänä. Mut joo, siis ihan kivaa oli. Ei me kyl sit olla menty uudestaan. Ku me tiietään ilmanki et mä oon tosi ihana.

7. Ja agility harrastuksia ollaan funtsittu ton emännän kanssa. Mä oon aika kova poika kiipeemään ja hyppimään. Se vois olla ihan kivaa ku mä oon kuulemma aika elovieteri. Nyt vaan ei vissii ihan lähellä pääse harrastelemaan, mut jos sit ku päästään taas likemmäs tota isoa cityä. Osais joku vähä sit opettaakki. Toi emäntä osaa kyl kaikkee muuta, mut ei kyl mitään agi juttuja.

8. Mul välil pukkaa vähä identiteetti kriisiä, ku täs pyörii pari kaunista kissa neitoo. Tai se toinen mikää Neito oo, mut nää tyypit tääl ei ees heti sitä tajunnu. Mut meist oli tosi kivaa pitää omia prinsessa pileitä niitten "neitojen" kanssa. Niit mä kans aina ikävöin kyläilyn jälkeen. Mut kyl maar tää elämä on sit taas ihanaaki ilman niitä. Ku saa olla vaan yksin kuningas valtakunnassa.

Ja mä haastan mukaan kaikki koirat, joiden emäntä tai isäntä käy Viidettä Villahousua lukemassa. Ainaki  CAPRI ja GEBE ja PUPUCE JA NESSI tuloo het mieleen. Hei camoon, kaikki karvakamut, vuhvuh!
Image Hosted by ImageShack.us

Terveisin: ONNI